Alla inlägg under oktober 2008

Av Yvonne - 31 oktober 2008 20:23

...har varit hemma en timme nu. Känner mig precis lika trött i huvudet som lill-Tuvan antagligen känt på em. Morgonen började med att J bytte till vinterdäck på Saaben och därefter rullade vi mot Kupolen i Borlänge. Innan vi kom fram började det "osa bläää" i bilen och det var lill-Tuvan som bestämt sig för att det var dags att fylla blöjan, vilket hon inte gör ofta nu för tiden. Bara att stanna vid en mack och byta blöja. På Kupolen käkade vi lunch, hejade på några andra norbergare och handlade ytterst lite. Lill-Tuvan fick sina nya nappar till flaskorna och jag köpte en tunika/klänning till dopet samt lite pappersattiraljer. När vi var färdiga med Borlänge styrde vi mot Falun där vi var in på City gross och handlade mat och blöjor. Träffade på J sons fröken (som oxå var T:s fröken för många många år sen) utanför affären. Avslutade vår utflykt hos syster-yster på Främby där vi fikade och pratade lite. Lill-Tuvan var inte på sitt bästa humör och grät och gjorde surmun mest hela tiden, när de skulle hålla henne. Körde hem i mörker och snöväder och nu har vi ätit lite snabbmat och sitter och glor på tv:n. I morgon får vi besök av några som inte hunnit sett lill-Tuvan ännu. De bor utanför Stockholm så de är inte här varje dag. Dags att göra de övriga sällskap i vardagsrummet.

Av Yvonne - 31 oktober 2008 10:15

...snöigt ute i dag. Började falla flingor när jag åkte från mötet i går kväll och de hade ju lovat snö i dag och så blev det oxå. Det är mysigt med första snön. Så här snöigt ser det ut när man tittar ut från vårt hus bort mot grannens. J är ute i garaget och byter däck. Har ju tänkt att åka norrut i dag, en kortis bara, bland annat för att hälsa på min syrra (lill-Tuvans moster). De bor i Falun så innan vi hamnar där blir det nog en snabbis på Kupolen och City gross. City gross ligger precis vid infarten till Falun från Borlängehållet och har ni inte varit där är det verkligen värt ett besök. Så mycket grejor och så mycket mat. Där ska vi göra matinköpet för helgen. Måste även köpa nya nappar till flaskorna, nu när pumpningen lider mot sitt slut. Håller ju på att lägga av med bröstmjölken, då hon ändå inte tar bröstet och jag får hålla på att pumpa hela tiden. I går kväll lät jag pumpningen vara och då var det knökfullt i morse...ja..ja...måste ju börja någonstans. På em kommer Timmys son A hit och stannar hela helgen. Så kul! Nu ska lill-Tuvan få på sig kläderna för dagen.

Av Yvonne - 30 oktober 2008 21:04

...oj vilket långt möte jag har varit på. Trodde när jag kikat på dagordningen att mötet skulle bli lagom kort (skönt när det är första mötet på ett tag) och så tog första punkten 3 TIMMAR!!!!! Tur att de frågor som tas upp på Barn- och Utbildningsnämnden intresserar mig mycket. Jobbar ju inom området, även om det inte är i denna kommun. Viktiga saker är det också och mycket hänger på oss i nämnden. Just nu har vi en hel del sparkrav på oss och då blir det många jobbiga tänk (och beslut) oxå. När jag kom hem sov lill-Tuvan redan så det fick räcka med att snosa på henne lite (nybadad som hon är). Pappa J har badat henne i kväll och jag tror han tycker att det är skönt att inte jag svansar runt och löjlar mig i badrummet. Han VILL fixa det själv och det gör han så bra, så bra. Nu har han kört in Saaben i garaget, för han har beslutat att sätta på vinterdäcken i morgon. Antagligen åker vi på en liten utflykt och nu när snön faller, kan det vara bra med lite dubbar på hjulen. Nu ska här tittas på tv, tror de visar vädret snart och det kan ju vara bra att se om det ska bli drivor på vägarna i morgon bitti. Natti natti.

Av Yvonne - 30 oktober 2008 13:49

...Två latte den här veckan och nu börjar jag bli orolig att jag snart hör till kategorin lattemorsor...om det nu finns någon sådan kategori av mammor. Oh, sen vet jag inte om det har en positiv eller negativ klang, ett storstadsfenomen eller ett nytt begrepp bara. Vad tycker ni??

Vad jag vet fanns det inga lattemorsor när jag var småbarnsförälder förra gången, för 17 år sen. Vad drack man då? Kallades mammorna något då oxå? Eller är det "storstadsorden" som kommit ut till oss på landsbygden? I allafall kanske jag sitter här och är en av de där lattemorsorna nu...men jag känner mig precis som vanligt, så det är nog helt okej att dricka några latte i veckan. Kanske tar en latte i morgon med...vem vet...

Av Yvonne - 30 oktober 2008 09:21

...rubriken talar för sig själv - jag är i väntans tider. Fast det kan man ju vara på olika sätt. Själv sitter jag och väntar på J och E som säkert dyker upp inom snar framtid. Vi ska (som vanligt) ha en fikaträff...i dag knallar vi ner till Café kaka. När sambo J kommer hemåt i dag ska vi hämta min bil som är på verkstan för olje/filterbyte. Därefter har jag möte på kommunhuset. Sitter med i Barn- och Utbildningsnämnden och en gång i månaden är det möte. Jag har haft paus därifrån sen jag fick barn och det är inte säkert att jag ska dit varje gång framöver heller men idag passar det bra och tiden finns. Tidigare har jag knappt missat ett möte, vilket jag inte tycker att man ska göra heller. Man sitter ju där för kommuninvånarnas bästa och då bör man vara där också. Men som sagt var, att få barn och sedan se det växa upp (närmsta tiden) är faktiskt viktigare för mig. Som ni märker så är det en hel del saker jag väntar på i dag..Ja..ja fortsättning följer..

Av Yvonne - 29 oktober 2008 21:11

...i kväll efter middagen, lill-Tuvans godnattsång och lite småplock fick jag för mig att baka muffins. Stoppade i en bit Marabou dajmchoklad i varje muffins (bara för att testa) och visst blev det jättegott. T och J var iallafall nöjda. Finns en orsak till varför jag bakade just muffins. Det är för att jag har en liten liten liten tanke att ha cup-cakes som tema vid lill-Tuvans dop. O då vill jag ha testat mig fram till de allra godaste muffisarna innan det är dags att bestämma mig...men det kan oxå bli så att det inte kommer att finnas en enda muffins på fikabordet...mina idéer kan svänga fort. Fråga J...Nu ska jag snart gå och vila ögonen så jag är pigg när J och E dyker upp vid halvtio snåret i morgon bitti. Natti natti.

Av Yvonne - 29 oktober 2008 15:21

...tänk vad roligt det är att träffa gamla goda vänner. Det sägs att gammal kärlek aldrig rostar och jag tror det är lika med riktigt gamla goda vänner oxå. I dag var nämligen P hit och henne har jag känt urlänge, sen vi började lekis faktiskt. Träffar inte varandra speciellt ofta nu för tiden, därför var det jättekul att prata om såvärl gammalt som nytt skvaller. För några år sedan träffades vi regelbundet, tillsammans med tre andra kompisar från skoltiden (slutade 9:an 1984...så det är ett tag sen). Då käkade vi gott tillsammans och drack även ett och annat glas vin. Så kul! Nu har iallafall jag och P bestämt oss för att ses i januari någongång, bara för att hålla liv i vänskapen. Blir det för många träffar, känns det kanske som om man måste boka in det i schemat men om man bara säger - vi måste ses snart igen...då blir det kanske inte ens av. Det gäller att vårda vänskapen lika som man måste vårda kärleken!

Av Yvonne - 29 oktober 2008 10:05

...här är det fullt av joller och höga ljud på morgonen. Allt är skapat av de två bebisarna som ligger i vardagsrummet. Ligger och ligger. A (snart 8 månader) krälar runt lite överallt och upptäcker vårt hus medan lill-Tuvan tittar på och försöker fylla i de läten som A får ur sig. Lill-Tuvan hade svårt att komma till ro i går kväll och antagligen var det för att hon hörde A hela tiden. Han hade ännu svårare att komma till ro och när han väl somnade gjorde han det nästan i famn på T. Han är ett energiknippe lilla A. Hoppas innerligt att lill-Tuvan bara får hälften så mycket av den energi lillgrabben har. J är på jobbet och står antagligen och kikar på den där muttermaskinen i dag igen. Tidig em får vi besök av min gamla klasskompis P som jag gick med från lekis till 9:an. Så kul! Har faktiskt även haft henne som elev ett läsår på Komvux. Tänka sig!

Presentation

Omröstning

Vilken av dessa platser skulle du helst vilja bo på(om du var tvungen att välja någon)?
 Stockholm
 Göteborg
 Kiruna
 Sundsvall
 Malmö
 Mora

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards