Alla inlägg under mars 2009

Av Yvonne - 30 mars 2009 20:04

...ja då är vi mitt i packning, golvtorkning och maskindiskning.

Tänk att man ska börja med allt precis innan man drar iväg på semester.

Barnen ligger redan i sina sängar, Jari skurar golvet som var fullt av lill-Tuvans spyfläckar (tack för det).

Jag skriver mitt sista inlägg på bloggen för ett tag...men jag är tillbaka igen den 8 april.

Timmy valde middag i dag och det blev tacos.

Nu finns det rester kvar så han kan göra sin efterlängtade nachotallrik i morgon. Jag har även hunnit varit iväg till Konsum och shoppat mat till honom...så han överlever den här veckan.

Snart ska jag bege mig ner i källaren och fylla resväskan och handbagaget.

Allt är framplockat...sen ska jag in i duschen och så bums i säng.

I morgon klockan 5 ringer klockan och sen åker vi mot Arlanda en timme senare.

Ses om en vecka då...bye

Av Yvonne - 30 mars 2009 13:29

...det är tur att vårt besök i dag - Jenny och Ebba - kunde finna sig tillrätta mitt i tumultet här hemma idag. Här är iallafall en härlig bild på två härliga barn.

Av Yvonne - 30 mars 2009 13:17

 ...i morgon är det dags...då tar vi bilen till Måby park och sen får vi skjuts till Arlanda...Egypten nästa.

Som tidigare har vi valt att bo på ett all inclusive-hotell och här kommer en bild på en del av ostbuffén, från resan 2007.

 ...rätt så duktiga på att karva ut fina dekorationer av olika ostar, eller hur?

Om man i stället ville passa på att gå utanför hotellområdet för att äta kanske man blir serverad pizza eller bröd som bakats i ugn av denna man.

...ser ni fåren lite längre ner på den lilla bakgatan?

Kameler och dromedarer finns det gott om i ett land som Egypten och det är många som lever av att erbjuda turister en liten tur på detta djur.

Jaris kompis på bilden nedanför var en "hotellkamel" men jag tror minsann att det kostade någon pund att "provåka".


 ...avslutar med en härlig bild som denna...

Av Yvonne - 29 mars 2009 20:43

...undrar just om det är uppetänderna som spökar på lill-Tuvan...

I morse vaknade hon och var helrinning i näsan...39 graders feber...och dreglar så vi fått byta kläder på grund av det.

Hon verkar inte sjuk...äter massor...leker...men allt är i munnen och det ser svullet ut i överkäken.

Hoppas hoppas att det "bara" är tänderna...vi som ska åka bort på tisdag.



Av Yvonne - 29 mars 2009 14:52

...i dag har vi passat på att prova om lill-Tuvans baddräkt passar...

...se så fin hon är.

...stå en stund själv utan att hålla i mig, har jag lärt mig nu...

Av Yvonne - 29 mars 2009 09:53

...i dag är det dags att skriva den där listan jag gått och funderat över hela veckan. En lista med allt vi kan tänkas ha med oss...och då i första hand till lill-Tuvan.

Tänkte bjuda på ett par bilder som verkligen uppmuntrar och gör en glad.

På Egyptens hotell arbetar endast män, de städar, lagar mat, sköter ruljansen helt enkelt.

En dag när jag och Jari kom in på vårt hotellrum fann vi den här coola krokodilen på vår säng...

...inte alla som har en krokodil i sängen...


...de kan vara romantiska oxå...


När Timmy och jag var där ett par år tidigare hade denna farbror bosatt sig i vår säng. Så fräckt!


Av Yvonne - 29 mars 2009 09:48

...i går kväll var jag bortbjuden till Gun.

Vi fyra som samlats runt bordet hade en trevlig kväll (vilket ger sig till känna idag i form av en enorm trötthet).

Hon hade dukat upp lite smått och gott; ostpaj, cole slaw, avocadosallad och räkor som tilltugg till det medhavda vinet.

Till dessert serverades hemmagjord Tiramisu...så god.

Tack Gun för ett bra initiativ!


Av Yvonne - 28 mars 2009 13:48

...jag, lill-Tuvan och ca 10 andra barn (+vuxna) har varit på musikteater för bebisar mellan 6 och 18 månader i dag.

Var lite tveksam över hur det skulle gå...men med facit i hand var det dundersuccé! Lill-Tuvan satt som fastnaglad framför aktörerna.

Det var en föreställning i barnens tempo, skulle man kunna säga.

En skål vatten, en slang, plastmuggar och tandborstar hörde till en del av rekvisitan. Många bebisljud... och så en sång (Varför skaffade jag barn) till föräldrarna. Allt avslutades med att vi fick gå bakom scenen och under ett tunt tyg stod vi och tittade på när en av skådisarna blåste såpbubblor mot oss. Till en början såg lill-Tuvan mest skärrad ut men sen började hon oxå sträcka ut handen för att nudda bubblorna.

Bra lagom föreställning för små barn som lill-Tuvan, som tillhörde föreställningens yngsta publik.

En timme senare var vi hemma...

Presentation

Omröstning

Vilken av dessa platser skulle du helst vilja bo på(om du var tvungen att välja någon)?
 Stockholm
 Göteborg
 Kiruna
 Sundsvall
 Malmö
 Mora

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards