Alla inlägg under april 2009

Av Yvonne - 30 april 2009 15:41

...med denna bild önskar jag er en riktigt TREVLIG VALBORG!

...nu tar jag en bloggsiesta ... ses i morgon igen...

Av Yvonne - 30 april 2009 13:42

...har haft en härlig förmiddag i Virsbo.

Hann träffa en hel del barn från mina gamla klasser och så en hel del personal oxå. Var nere och pratade med biträdande rektorn om hur det ser ut fram emot hösten...(snart är vi där...).

Blev bjuden på korv med bröd när jag kom dit, en kvart senare blev det en kopp kaffe och kaka och så avslutade jag med sopplunch i matsalen.

Lill-Tuvan uppskattade nog soppan mer än vad jag gjorde...

Nu har vi varit hemma en stund och jag inväntar först Jari och Timmy som ska sluta klockan 14 i dag...sen är mina föräldrar på väg söderut.

Har inte träffat dem på väldigt länge så det blir kul.

Hörs och syns.

Av Yvonne - 30 april 2009 08:08

...väskan är packad, lill-Tuvan påklädd och jag likaså.

Nu åker vi bort en stund - till gamla välkända trakter.

Det är korvgrillning på schemat under förmiddagen.

I skolan brukar vi alltid "grilla in våren" på Valborg.

Ska äta lunch i skolan idag.

Synd bara att det var soppa i dag...

Innan jag åker ska jag åka förbi kiosken och fixa lite lotter.

Jag är med i deras tipsgäng och det är min tur nu.

Ses sen...

Av Yvonne - 29 april 2009 21:44

...nu är presenterna  till Camilla fixade och det är bara att skriva kortet.

Hämtade oxå biljetterna till Jaris födelsedagspresent...(ja...han vet att det är en utflykt av något slag...och att vi är borta första veckan i juni).

Vart vi ska åka det blir en överraskning när den dagen är inne.

Var hem och vände en kortis och sen åkte jag ut till Jenny i Högfors.

Där var det Tupperwareparty och vääääldigt gott fika.

Handlade bara en kanna...allt annat finns redan i mina skåp, efter att ha sålt Tupperware i två omgångar.

Nu är det bara natti natti kvar av den här dagen.

I morgon bär det av till mina gamla kära jobbarkompisar i Virsbo.

Ska bli kul att träffa dem och mina gamla (och ev. blivande elever...).

Sov så gott...det tänkte jag göra.



Av Yvonne - 29 april 2009 15:44

...regnar för första gången sen jag vet inte när...

Känns helt okej när vi ändå bara tillbringar dagen inomhus.

Har passat på att bada en mycket piggare lill-Tuvan...och nu inväntar vi Jari. Avesta nästa...


Av Yvonne - 29 april 2009 09:59

...snart helg igen...i morgon är det Valborg och på fredag 1 maj och då är det dags att fira Camilla som fyller 40 år.

Natten har varit bättre än de två senaste och lill-Tuvan verkar något piggare. På eftermiddagen (när Jari kommit hem) ska jag åka och fixa klart inför Camillas födelsedagspresent och senare i kväll ska jag till Jenny på Tupperwareparty. För övrigt lullar vi nog runt här hemma under dagen. Kanske blir det en kort sväng ut så vi får lufta oss lite...lufta bort lite sjukdom...hörs.

Av Yvonne - 28 april 2009 21:37

...gissa om jag längtade ut efter att Jari kommit hem från jobbet i dag!!!

Efter en kopp kaffe åkte jag ner till byn och uträttade några ärenden.

Avslutade inne på biblioteket.

Väl hemma lagades lite mat och sen började jag putsa fönstren...faktiskt rätt kul att putsa fönster...i allafall när resultatet är så tydligt.

Duschade blommorna och bytte lite platser på blommor och annat.

Lille A  har varit här och det gjorde lill-Tuvan på lite bättre humör.

Hon hade 38,5 i kväll igen...blir till att vara hemma i huset i morgon igen.

Hoppas att hon är piggare på torsdag för då tänkte jag ta mig till min arbetsplats i Virsbo. Måste kolla så att de sköter sig :-)

Dags att sova...det är ju en dag i morgon oxå (och en natt...som kan bli precis lika jobbig som natten som var...).

God natt!

Av Yvonne - 28 april 2009 13:53

...i julas fick lill-Tuvan en docka i julklapp - Maria.

...nu har Maria fått konkurrens...i form av en trädocka som jag köpt i Thailand för ett antal år sedan. Vanligtvis pryder den en hylla nere i vårt sovrum.

...varje morgon innan vi går ut från sovrummet ska lill-Tuvan stanna till och kika på dockan. Hon skrattar åt den och det ser ut som om det är det bästa hon vet...

...apropå lilltjejen här hemma, så verkar hon rätt så pigg nu. Hon vill absolut hoppa över sovpauserna i dag...fast hon sovit så dåligt i natt.

Ska snart ta en tur till biblioteket.

Vill ut...

Presentation

Omröstning

Vilken av dessa platser skulle du helst vilja bo på(om du var tvungen att välja någon)?
 Stockholm
 Göteborg
 Kiruna
 Sundsvall
 Malmö
 Mora

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards