Alla inlägg under december 2008

Av Yvonne - 31 december 2008 22:58

...vill bara önska alla mina läsare ett riktigt

Gott nytt år!!!

Av Yvonne - 31 december 2008 22:34

 ...detta fick jag i min mailbox i dag och jag kan bara instämma. Säkert har ni oxå fått en himla massa cirkulerande mails under året...som ni  läst och sänt vidare. Kanske har ni fått något av alla dessa....

Jag måste sända ett speciellt tack till den som skickade mailet ang urin i klistret på kuverten, ber nu alltid någon annan slicka mina kuvert.

Jag har numera inga sparade pengar eftersom jag gav allt till en sjuk flicka (Penny Brown) som var nära att dö på ett sjukhus för 1 387 258:e gången.

Inte har det kommit några pengar från Nigera banken som ville dela 7 miljoner dollar med mig för att jag låtsades att vara en bortkommen släkting till en kund som dött.

Jag behöver inte längre oroa mig för min själ eftersom jag har 363 214 änglar som ser efter mig och ett helgon som garanterat mig lycka.  

Jag har också under året lärt mig att mina böner bara får svar om jag sänder mailet vidare till 7 av mina vänner inom 5 minuter

Jag dricker inte Coca Cola längre eftersom jag kan rengöra toaletten med det.  

Jag kan inte längre köpa bensin utan att prata med någon som kan vakta bilen medan jag går in på macken och betalar, så att inte någon seriemördare kryper in i baksätet.

Jag kan inte längre gå till ett varuhus eftersom någon kan droga mig med parfymprover och sedan råna mig.  

Jag kan inte längre svara i telefonen eftersom någon kan be mig slå ett nummer som gör att jag få en telefonräkning för samtal från Jamaica, Uganda, Singapore eller Uzbekistan ..

Ett speciellt Tack till dig som skickade mailet om den afrikanska spindeln, nu kan jag inte använda någon annan toalett förutom min egen, eftersom spindeln kan sitta under toalettringen och biter den mig i rumpan dör jag direkt.  

OCH du tack för dina goda råd...

Jag kan inte ens plocka upp en 20:a som jag tappar på parkeringsplatsen, eftersom att det antagligen finns en sexförbrytare i buskarna som väntar på att jag ska böja mig framåt...

Å du....

OM du inte sänder detta e-mail till minst 144 000 personer inom de närmsta 70 minuterna kommer en skata med smittsam diarré landa på ditt huvud och du blir aldrig frisk igen...
Jag vet att det låter otroligt men det har faktiskt hänt en grannes, före detta grannes, ex flickväns mammas andra mans kusins frisör.

By the way... En sydamerikansk forskare har efter långa studier upptäckt att människor med låg IQ som har oregelbundet sex alltid läser mail med handen på musen...

Å du försök inte att skylla ifrån dig...
Det är för sent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!     
                  

Av Yvonne - 31 december 2008 17:02

...i väntan på nyårsnatten sitter de tre barnen i soffan och softar medan jag och Jari softade i bastun.

Passade på att basta medan lill-Tuvan och lille A sov och så vaknade dem samtidigt. Det är tur att T är så händig med barnen så han tog med sig lille A ner till lill-Tuvan och hämtade upp henne.

Så det var så här jag fann dem när jag kom upp ur bastun.

Av Yvonne - 31 december 2008 14:25

...mycket har hänt under detta år och jag kan aldrig tänka mig att 2009 ska bli ett lika händelserikt år.

Tänkte dela med mig av händelsernas år i punktform (få se om ni hänger med i svängarna).

  • 2 januari var jag på till barnmorskan på inskrivningsbesök. Var då gravid i v 11 (bara några få visste om graviditeten då).
  • 14 januari: Min mamma trädde in i pensionärsåldern.
  • I slutet av januari berättade jag för eleverna i klassen att jag hade en bebis i magen.
  • 20 februari var vi på ultraljud.
  • 8 mars blev jag farmor till världens goaste lille A. Min syster firade även hon sin födelsedag denna dag - sin 38:onde.
  • 7 juni döptes lille A på en av årets varmaste dagar.
  • 11 juni - skolavslutning och därmed hade jag ett år av ledighet framför mig.
  • 27 juni och 11 juli - extra ultraljud då bebisen var stor. 11 juli uppskattades vikten till 4500 g. Beslutades att jag skulle sättas igång på måndagen.
  • 14 juli - tid för igångsättning men vi fick åka hemåt då det var full kaos på förlossningen.
  • 15 juli var vi på förlossningen igen och nu blev vi kvar. Första igångsättningstabletten fungerade inte men väl andra.
  • Onsdagen den 16 juli 00.35 föddes vår älskade Tuva-Li, efter ett snabbt värkförlopp.
  • 20 juli fick vi äntligen åka hem efter att lill-Tuvan solat under sollampa ett par dygn då hon hade gulsot.
  • 26 juli föddes lill-Tuvans lilla kompis - Ebba.
  • 28 augusti - lilla jag fyllde 40 år!!! Firade i dagarna tre...
  • 5 september var det dags för pappa att fira sin 70-årsdag.
  • 29 november bodde lill-Tuvan på hotell för första gången - i Örebro.
  • 11 december var lill-Tuvan Lucia på Mariagården.
  • 23 december firade vi "lilla julafton" med alla barn, mormor och morfar.
  • 24 december var vi och firade julafton hos mormor och morfar.
  • 25 december var en riktig bakdag - bakade inför dopet.
  • 26 december döptes lill-Tuvan och namnen hon fick var:

                Tuva-Li   Mirja   Maria    Fredriksson

  • 30 december var vi till fotografen med lill-Tuvan.
  • 31 december firar vi nyår här hemma med T och lille A.


Av Yvonne - 31 december 2008 10:35

...snart kan vi byta almanacka till 2009:års modell!

Vi har haft en bra natt här hemma och lill-Tuvan är som en klocka. Vaknar runt kvart över 8 varenda morgon och då kan vi ligga kvar en timme till och dra oss. Hon underhåller oss med sitt "tjatter".

Nu är Jari nere i källaren och spikar fast listerna. Jag sitter vid datorn och lill-Tuvan i gåstolen. Snart dags för henne att vila igen.

Har sorterat kläder till lill-Tuvan. Alla i storlek 62 är nu bortsorterade och nu är det storlek 68 som gäller. Hon fick så mycket fina kläder i julklapp av moster och kusinerna så nu har hon en massa kläder som ligger och väntar på att växas i. Vi tänkte ta oss ut på promenad i dag men det är drygt 8 minusgrader så vi stannar inne, då lill-Tuvan är väldigt rosslig långt ner i bröstet. I kväll ska vi vara hemma och fira in det nya året. Nu vill hon gå och sova, det hör jag på gnället...

Av Yvonne - 30 december 2008 20:59

...när vi varit hos fotografen var det dags att åka vidare norrut - till Falun och lill-Tuvans moster och kusiner.

Där fikade vi och gav lill-Tuvan lite mat och sen åkte jag och Jari ner till stan för att kika.

Gick där i lugnan ro och när jag väl ringde hem till kusin M så var lill-Tuvan smått hysterisk...vi skyndade oss hem dit för att rädda M från sin skrikande kusin. När hon kom i min famn och granskade M från säkert avstånd, ja, då var allt bra igen. Så kan det bli när mamma och pappa försvinner ur synfält en stund.

Tack i allafall snälla M för att vi fick en stund nere på stan.

Handlade mat på City Gross innan vi åkte hemåt.

Nu är vi hemma och jag längtar ner i min säng. Jobbigt att vara på turné!

Av Yvonne - 30 december 2008 20:54

...lill-Tuvan läser gärna reklamen som kommer i postlådan. Favoritreklamen är den från Elgiganten.

Kan det bero på att hon oxå vill ha en platt-tv???

Av Yvonne - 30 december 2008 19:55

...vi började vår dag med en biltur till Västerby utanför Hedemora. Där håller fotograf Lillemor Kax till och det var hon som skulle fota lill-Tuvan i dag. I bilen på väg dit var lill-Tuvan på ett strålande humör och skrattade så att hon kiknade åt allt jag gjorde.

Tror hon hade skrattat klart för dagen när vi kom fram till fotografen, för där var hon rätt svårflirtad till att börja med.

Hon fick ligga naken på vita lakan med vita kuddar runt om och allt var så välorganiserat och bra uttänkt...MEN små barn rår man inte riktigt på - vill de inte skratta så vill de inte. Hon fick trixa en del innan hon var nöjd och då hade lill-Tuvan försökt vända sig bort måååånga gånger.


Presentation

Omröstning

Vilken av dessa platser skulle du helst vilja bo på(om du var tvungen att välja någon)?
 Stockholm
 Göteborg
 Kiruna
 Sundsvall
 Malmö
 Mora

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards