Alla inlägg under februari 2009

Av Yvonne - 28 februari 2009 21:23

...i kväll har vi ätit tacos här i huset och det finns tillräckligt med köttfärs kvar så det räcker till (Timmys önskemål) tacopaj i morgon.

För övrigt har jag sovit bort halva eftermiddagen. Kanske var det all friskluft som fick mig att bli sååå trött så jag var tvungen att göra lill-Tuvan sällskap. Känns inte som om det blir några större problem att somna ikväll ändå. Timmy har gått ut en stund, lill-Tuvan sover för natten, Julia ligger oxå redan för hon känner sig dålig (över 38 i feber) och Jakob är på G in i sängen. Jag och Jari får väl passa på att säga varandra några ord i tv-soffan innan vi går och lägger oss.

Ha en fortsatt trevlig kväll...

Av Yvonne - 28 februari 2009 15:00

...så skönt att vi kom ut en stund idag. Packade in pulkor och barn i bilen och åkte upp till Klackberg. Barnen åkte en hel del och Jari provade oxå "bobben" och körde rakt på mig så jag blev liggande.

Skulle just ha varit snyggt om jag legat där med bruten handled...bara genom att vara åskådare.

Grillade korv och hade det mysigt. Men nu är vi hemma igen och allt rullar på som vanligt.

Av Yvonne - 28 februari 2009 14:59

...lill-Tuvan har ju nyss fått sin första tand och då måste man borsta tänderna...

Av Yvonne - 28 februari 2009 09:35

...i dag ska vi åka till Klackberg oavsett om solen skiner eller inte...men det vore lite roligare om solen tittade fram igen.

Båda de små liven här hemma vaknade runt 7 i morse så jag är glad att vi la oss tidigt i går kväll.

Varit en bra natt och det gör oxå att man känner sig piggare.

Ha en bra lördag så hörs vi senare...när jag sitter här med rosigt röda kinder efter att ha varit ute ett par timmar.

Av Yvonne - 28 februari 2009 09:21

...god morgon på er. Jag börjar morgonen med att skicka denna utmaning vidare till Jenny, hennes mor Anette och Pernilla. Eftersom mitt namn börjar på Y och det inte är helt enkelt att hitta på saker på den bokstaven har jag tagit mitt andranamn - Maria - och använt bokstaven M i stället. Grattis till mig på namnsdagen förresten...grattis till lill-Tuvan på hennes första namnsdag oxå...och lill-Tuvans mormor oxå för den delen.
Regler:
Det här är svårare än du tror! Kopiera detta. Skicka till några vänner.Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!
 
1. Vad heter du?:Maria (Yvonne) 

2. Ett ord på fyra bokstäver: myra

3. Flicknamn: Moa

4. Pojknamn: Markus

5. Yrke: mattläggare

6. Färg: mintgrön
7. Klädesplagg: mysbyxor

8. Mat: makaronlåda

9. Sak i badrummet: morgonrock

10. Plats/stad:Mora

11. En orsak att vara sen: morgontrött

12. Något man skriker: Mera!!!

13. Film: Myrornas krig :)

14. Något man dricker: morotsljuice

15. Band: Mora träsk

16. Djur: murveldjur

17. Gatunamn: Markusgatan
18. Bil: Mitsubishi
19. Sång: Mors lilla Olle

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Motorsport (rally - förare - kartläsare)

Av Yvonne - 27 februari 2009 19:59

...slutletat!

Jag har funnit mitt drömskrivbord och fick en stol på köpet. Fann ett skrivbord i rätt storlek och med 5 lådor från sekelskiftet ungefär.

Tjatade så jag fick en fin gammal trästol med skinnsits på köpet.

Lätt skadat på ovansidan men jag tänker ändå måla det vitt. Vet att man inte ska ändra så mycket på gamla möbler men detta kommer att bli vitt i vilket fall som helst. Kanhända tar jag ett foto på skrivbordet i morgon eller annars blir det ett taget när bordet är målat och klart.

Nöjd är jag iallafall. Hade en bra dag i Falun hos syrran och barnen och jag kan lova att Maddis hade det trångt när hon åkte med i bilen från antikaffären, med ett skrivbord, en stol, diverse matkassar och en vagn därbak. Barnstolen tar ju upp framsätet så hon fick glatt sitta på det hopfällda baksätet med ett bordsben framför ansiktet. Tur hon inte behövde åka så långt. Nu är vi iallafall hemma och jag kan konstatera att lill-Tuvan är "mammig" som bara den. Hon gallskrek när jag försvann ur synhåll så syrran hade det kämpigt när lill-Tuvan vaknade efter sin eftermiddagslur och jag var på "antikrunda". Ha en bra fredagskväll så hörs vi i morgon igen.

Av Yvonne - 27 februari 2009 18:55

...vår goa lille A är här idag och tills i morgon. Det bara lyser bus i ögonen på honom. Här sitter han i babysittern och har precis spanat in hängblomman ovanför...sist han var här försvann det väldigt många blad...

Oh, snart är elementskyddet ett minne blott...han drar och drar i spjälorna. Men sånt får man räkna med när man har ett litet bus här hemma.

Av Yvonne - 27 februari 2009 08:44

...fredagen är här och jag och lill-Tuvan ska packa in oss i bilen och åka till Falun. Ska bli roligt att träffa dem däruppe, för det var ett tag sedan.

Ska passa på att åka ner till stan en sväng och sen ut till City gross och handla lite mat och blöjor. Syrran fyller 39 år nästa helg så jag ska köpa hem mat åt oss. Vi brukar bjuda varandra på mat när vi fyller år.

Nu ska vi äta frukost här i huset. Ha en bra fredag...så hörs vi när jag återkommer till Norberg.

Presentation

Omröstning

Vilken av dessa platser skulle du helst vilja bo på(om du var tvungen att välja någon)?
 Stockholm
 Göteborg
 Kiruna
 Sundsvall
 Malmö
 Mora

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards