Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Yvonne - 1 maj 2009 23:40

...precis hemkommen från Karlberg där jag firat Camilla. Vi var sisådär 30 personer och bjöds på paj och sallad.

Gott och jättetrevligt...men nu är jag hemma igen.

Fick ta det lilla lugna med drickat då jag har kioskpass i morgon.

Varje gång det är Rättviks marknad brukar jag hjälpa till i Amis kiosk och så blir det oxå det här året. Jobbar 10-16 i morgon och det räcker till när man är trött...så därför rundade jag av relativt tidigt.

Oh, vad presentades 40-åringen med då?

Jo - vi var några stycken som gick ihop och hon fick ett namnsmycke bestående av tre silverstavar som var graverade med hennes pojkars namn. Sedan fick hon ett presentkort på Team sportia - tanken är att hon ska köpa sig ett par längdåkningsstavar när säsongen sätter igång igen.

Hon hyr alltid stavar...men nu är det slut på det!

Sist men inte minst fick hon ett "lott-träd".

Ingen idé att köpa blomster då hon åker iväg på resa i helgen.

Nu ska jag gå och snosa på lill-Tuvan...få se om jag får med mig Jari ner.

Han sitter och kikar på film med Timmy.

God natt...

Av Yvonne - 1 maj 2009 10:09

...i dag är det första maj och jag tänker inte bege mig ut och demonstrera...även om det säkerligen finns saker jag skulle vilja demonstera mot eller för.

Exempelvis:

*Mer pengar åt skola och omsorg.

*Bort med alla varsel - anställ fler personal - det behövs!

*Bygg en ny idrottshall (trots kärva tider - leder till nya arbetstillfällen - använd lokala byggfirmor)

Om vi inte hade åkt ner till Noren i går kväll och sett de nya bryggorna legat i vattnet hade jag även skrivit:

Lägg i de nya bryggorna - som legat strandade alldeles för länge - de skulle ha varit i redan förra sommaren.´

I stället för att demonstrera tänkte jag fixa lite här hemma, göra en hallonpaj som jag kan bjuda mina föräldrar på när de kommer hit på eftermiddagen och sist men inte minst - förbereda både kort, presenter och mig själv till Camillas 40-årsfest som går av stapeln i Karlberg i kväll.

Hon fyller inte förrän den 6 maj men då är hon ute på resande fot...

Nu ska jag börja med dagens första uppdrag...


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken av dessa platser skulle du helst vilja bo på(om du var tvungen att välja någon)?
 Stockholm
 Göteborg
 Kiruna
 Sundsvall
 Malmö
 Mora

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards